“Dating rond,” Beoordeeld: Courtship Drama en een heerlijke tinteling van voyeurism

“Dating rond,” Beoordeeld: Courtship Drama en een heerlijke tinteling van voyeurism

maart 14, 2019 0 Door admin

 

dating Around”, een schandelijk smakeloze hate-watch, is ook een studie in de menselijke natuur, een fijne gelegenheid om zowel de maskers die we aandoen te bewonderen en te onderzoeken hoe en waarom ze kraken.

Foto Met vriendelijke groet Netflix

dating Around, “op Netflix, is een datingshow die speelt als een glanzende docu-fictie. Elke aflevering stuurt een in aanmerking komende persoon op vijf blind dates, elk op dezelfde locatie, en de bewerkingskortingen tussen alle vijf rendez-vous tijdens de nacht. Het kostuumschema heeft het centrale personage dat dezelfde outfit herhaalt, wat helpt om een ​​textuur van gelijktijdigheid te bereiken en om de datums te verduisteren als chemie-experimenten waarin kleermakersuitdrukking een constante variabele is. De instelling is New York City; terwijl jonge sukkels voor de romantiek van Gotham de voorstelling van de show van het Flatiron-gebouw zullen bekoren, zullen de lokale bevolking de onoplettende heads-up op de meest opwindende nieuwe restaurants waarderen om te voorkomen.

Onze eerste bachelor is Luke, een krachtige flauwe zevenentwintigjarige. In een inleidende voice-over getuigt een vriend: “Hij ziet eruit als een model. . . . maar Luke kan ook een beetje mysterieus zijn. “Het voorbeeld van het model is logisch als je je een beeld voorstelt dat een licentie heeft om een ​​volledig gemeubileerd huurappartement te promoten. Het mysterie betreft de buitenaardse oorsprong van de levensvorm die Luke’s persoonlijkheid heeft weggerukt van zijn redelijk knappe omhulsel. Hij is een standaard broertje in een skinny pak, een vetarm plat wit van een man. Wat doe je voor werk, Luke? “Ik ben in onroerend goed. Dus ik sta aan de kant van de makelaar. Mijn belangrijkste focus is werken met kopers en verkopers. “Hij zegt dat het acht of negen maanden geleden is sinds zijn laatste relatie:” Ik ben zelf meer op een persoonlijke reis geweest. ”

Er zijn drie acts voor elk baltsdrama. Ten eerste genieten onze daters van (of nemen tenminste) drankjes op en maken gepreek. Ze gaan naar een dinertafel, waar ze persoonlijke geschiedenissen ruilen en hun tatoeages expliciteren en waarschijnlijk de loempia’s splitsen. In een segment met het label ‘After Hours’ kunnen ze een slaapmutsje delen, misschien achtervolgend met beleefde leugens over hoe ze zo’n geweldige avond hadden gehad, misschien spuug in de rug van het Lyft. Een epiloog onthult welke van de vijf aspiranten tot een tweede date is overgegaan. Dan gaan ze over de High Line of zoiets.

Het zal je misschien verbazen om te horen dat deze programmering aangrijpend is, zelfs wanneer Luke in de buurt is. (‘Je ​​bent een echte makelaar,’ zegt zijn date Ashley, een voorbode van haar vroege vertrek.) Maar hoe kon je niet rondhangen om te zien of Luke bezwijkt voor de charmes van Betty, die met hem danst op de stoep danst ? Hoe kun je je afwenden van de slow-motion auto-ongelukken van overduidelijke mismatches? En, gevestigde Gen X-ers in het publiek, hoe kun je falen om niet alleen te tintelen met voyeurisme maar ook met Schadenfreude? Hoe heerlijk om niet op de huwelijksmarkt te zijn in een tijd waarin je op een eerste date gaat, is als een interview voor een fellowship, of een verklaring voor een verklaring, met zijn ‘Zo, vertel me over je laatste vriendin’, enzovoort. Wanneer je in een ander inleidend getuigenis hoort dat ‘Sarah voortdurend valt voor het verkeerde type jongen’, moet je gewoon beginnen te wedden of Sarah’s type John of Antonio of Adrian of Matt is of misschien John, die werkt als ‘een echte’ makelaar. “Vastgoedmedewerkers gaan naar” dating Around “wat farmaceutische verkopers zeggen tegen” The Bachelor “. Ik ben er niet zeker van of ze hun overvloed willen begrijpen als een opmerking over hypergentrificatie of gewoon een gevolg ervan.

De serie staat vol met mogelijkheden om de persoonlijkheidsgebreken van de deelnemers en het oordeel van de producenten in vraag te stellen. Is Lex gewoon een totale hoorndog? (Er is immers tegelijkertijd iets liegend en kleinerend in zijn stem als Cory zegt: “Ik werk in vastgoedontwikkeling”, en hij antwoordt: “Oh shit, dat is leuk!”) Of zijn bravoure maskeert diep onzekerheid? Is Justin (“Ik had een vriend me vertellen, ‘Hé, krijg je onroerend goed licentie,’ en ik heb me bij een echt geweldig team gevoegd ‘) gewoon een dronken ruk zijn wanneer hij Gurki berispt voor haar houding ten opzichte van haar mislukte huwelijk – of is hij een dronken ruk die een belangrijk punt maakt? Hoe af te raden was het om een ​​episode te beëindigen die eindigt met een interraciale match met een beat over een kopje koffie opgelost met “bruine suiker”?

Deze schandelijk smakelijke hate-watch is ook een studie in de menselijke natuur, een fijne gelegenheid om zowel de maskers die we aandoen te bewonderen en te onderzoeken hoe en waarom ze barsten. “dating Around” is de vervulling van de epiphanische droom die Chuck Barris had (in de vertelling van de “Confessions of a Dangerous Mind” scenarist Charlie Kaufman) toen hij greep op het concept voor “The dating Game,” een show “over de gekste aap van allemaal: Monkius Humanius! . . . Over mensen! Over seks. Over romantiek. Over de onzin van dating! ”

Houd de vierde aflevering in de gaten, met als sterren Leonard, een weduwnaar wiens enige vorige blinddatum plaatsvond rond 1970. Zijn pentalogie met dinerdates vindt plaats in Le Barricou. “Dus, heb je een groot appartement?” Vraagt ​​Lauren. Haar interesse verslechtert duidelijk wanneer hij antwoordt: “Negentienhonderd vierkante meter.”

Met zijn kleverigheid geëmailleerd in urbaniteit en zijn timbre afgestemd op het Tinder-tijdperk, is ‘dating Around’ wonderbaarlijk van het moment – een sterke kandidaat voor de socioculturele tijdcapsule. Het vormt een mooi contrast met ‘Temptation Island’, een vroeg-eenentwintigste-eeuws artefact met een fin-de-siècle-sfeer, die onlangs opnieuw is ontstaan ​​op het Amerikaanse netwerk. De seksuele politiek is veranderd sinds ‘Temptation Island’ voor het eerst werd uitgezonden op Fox, in 2001, als een onbetrouwbare hindernisbaan georganiseerd door Mark L. Walberg. Maar zijn enthousiaste dwaasheid is nog steeds boeiend, zoals bevestigd door de goede ratings van de reboot. We zijn vijf afleveringen in een verhaal over vier heteroseksuele stellen die zijn afgedaald in een tropische omgeving en vervolgens van elkaar zijn gescheiden, misschien permanent; de dames gaan naar de bergvilla, waar ze gezelschap houden met freelance casanovas. Vorige week omvatte het entertainment een luau. (“Dit is wat ik verwachtte te doen toen ik naar het eiland kwam,” zei Jake, een van de verleiders. “Dat en verleidelijke vrouwen, natuurlijk.”) De jongens gaan naar de strandvilla, die is gevuld met een vrouw; de missies van de dames, als televisie-persoonlijkheden, omvatten het indienen van vermakelijk bizarre grieven. ‘Hij is zo lief,’ zegt verloofde Hannah tegen Javen. “Het enige dat meisjes ervan weerhoudt meer van hem te houden, is het feit dat hij zo toegewijd is aan zijn vriendin, wat een beetje een belemmering is.”

Video

De genderpolitiek van de rode loper

Kan de invloed van de bewegingen #TimesUp en #MeToo de rode loper-cultuur veranderen bij prijsuitreikingen zoals de Oscars?

Culturele opmerking

Het College-Admissions Scandal en de Banality of Scamming

Verhalen over grifters stellen ons in staat om plaatsvervangend onze grootste driften te leven, maar ze stellen ons ook voor open-en-dichtbogen die laten zien dat misdaad niet loont – in een wereld die, vaker wel dan niet, suggereert dat dat wel het geval is.

Door

13 maart 2019

De huidige

Wat Amerika zal zien in Beto O’Rourke

In zijn aankondigingsvideo lijkt O’Rourke de berichten van verschillende andere democraten die zich kandidaat hebben gesteld of overwegen te lopen, op te nemen en zichzelf eruit te laten zien als een soort über-kandidaat.

Door

14 maart 2019

bron