9 ontwerpideeën voor de toekomst van digitale dating

9 ontwerpideeën voor de toekomst van digitale dating

april 8, 2019 0 Door admin

 

Of je nu een gen-Z, millennial of een recent gescheiden 40-iets bent, de kans is groot dat je hebt gehoord van of Tinder gebruikt genoeg om te begrijpen hoe brutaal daten kan zijn.

Hoe vaak heb je opmerkingen gehoord als “Ik wens dat daten natuurlijker zou zijn, meer echt.” Het probleem van dating-apps is echter niet dat ze digitaal zijn, maar dat ze de interacties die optreden tijdens een toevallige ontmoeting.

Wat apps ook echt goed doen, omdat ze digitaal zijn, biedt snelle toegang tot grote doelgroepen en bredere demografische gegevens. Zonder deze digitale functionaliteit zouden we nooit een directe link hebben naar zoveel mogelijk levensvatbare individuen. Dit onverslaanbare voordeel ten opzichte van het echte leven is statistisch bewezen en verhoogt de kans op matching met iemand die je leuk vindt. Maar met dit in ons achterhoofd, zouden we liefdeslevens alleen op kwantiteit moeten afdekken?

dating-apps zouden de katalysator en facilitators van de hele introductiefase moeten zijn, en ze zouden moeten helpen zoals een vriend dat zou doen, maar ze negeren hoe complex, maar toch eenvoudig en traag, de hele ervaring van het leren kennen van een potentiële liefdesbelang in het echte leven is. De intenties en de privé-informatie worden gedestilleerd zoals in een spelletje poker, niet als een gokautomaat.

Het stigma rond apps als Tinder of Bumble is afgeleid van het leidende principe van hun gebruik: snelheid en kwantiteit geven liefde. Maar leidt dit principe tot betere overeenkomsten? Op basis van de reacties kan iemand een vriend vertellen dat ze Tinder-shows gebruiken die in de ogen van het grote publiek nog geen zinvolle liefde opleveren.

Als een leuk project ben ik begonnen met het bouwen van een concept voor een dating-app genaamd   Dichterbij . spannende ontwerpuitdagingen die ik ben tegengekomen, hebben me doen denken aan nieuwe strategieën om te adopteren om betere ervaringen op te bouwen.

Gemeenschap niet marktplaats

Digitale datingplatforms zijn altijd ontworpen met regels en architectuur van een   marktplaats   zoals Craigslist in plaats van een   community : profielen zijn privé; interacties voelen mechanisch aan; het browsen lijkt eindeloos. Community’s geven gebruikers het gevoel ergens thuis te horen en ze te beschermen.

Raya   biedt een interessant voorbeeld: het is gebouwd als een omheinde tuin van mensen die echt zijn, bewezen door hun bijbehorende Instagram-account. De alleen-uitnodiging-toegang, hulp om nep-profielen te filteren en de gelijktijdige sectie “Werk” die bedoeld is om kansen op werk te bevorderen, helpt om de druk van het dateringsaspect te verlichten en opent het potentieel voor toekomstige betrokkenheid, zelfs nadat u gevonden hebt   de   een .

Raya heeft slechts een klein nadeel: de toegang wordt geregeld door de Raya-medewerkers zelf, die snobistisch en classistisch klinkt, terwijl ik een moderatie door de leden in de stijl van Reddit zou aanbevelen.

Progressieve openbaarmaking

Net als een pokerspel moet het profiel je persona alleen onthullen met de toename van wederzijdse interesses gedeeld door wedstrijden. Stel, je selecteert je match en gooit #climbing, ze gooien #wandelen. Als de interesses overeenkomen, kunt u doorgaan naar het volgende deel van interesses, enzovoort. Hetzelfde gebeurt dan met foto’s. Zodra u uw match bent, houden beide van elkaars eerste foto, worden extra afbeeldingen onthuld in plaats van een spervuur ​​zoals Tinder.

geslachtloos

Een goede community moet inclusief zijn.   OkCupid   is een geweldig voorbeeld van een gemeenschap die open staat voor elke seksuele oriëntatie en genderidentiteit, maar het risico bestaat dat we onszelf overdrijven met het risico dat we kansen letterlijk uitsluiten. Het is niet nodig om van tevoren te filteren. We geven geen labels weer in het echte leven, waarom zou een app anders moeten zijn?

egalitarisme

Alle gebruikers moeten dezelfde kansen, privileges en voordelen hebben, wat betekent dat iedereen voor iedereen dezelfde toegang heeft tot dezelfde functies. De freemium-economie wordt saai en   Scharnier   heeft bewezen dat je geld kunt verdienen met iets anders, zoals het aantal dagelijkse likes, waardoor de kernervaring voor iedereen identiek blijft.

Geef feedback om vertrouwen op te bouwen

Ik zou durven zeggen dat gebruikers van een datingsite graag willen weten welke van hun foto’s of reacties of openingsregels de beste zijn. Een eenvoudig wekelijks inzichtsrapport zou het vertrouwen van gebruikers helpen vergroten en begrijpen waar u wint of faalt. Het is niet vals spelen door je profiel te ontwerpen om de beste versie van jezelf weer te geven. Al met al speelt iedereen zijn uiterste best, zelfs in het echte leven.

Focus op niches

Als u dit artikel leest op Medium of een technische blog, je hebt waarschijnlijk een flink aantal hobby’s of interesses die niet behoren tot een reguliere cultuur en die je graag op dezelfde manier willen vinden. Gebruikers moeten kanalen hebben waar ze kunnen filteren behalve hun leeftijdsgenoten. Natuurlijk kan liefde gebeuren tussen twee complete tegenovergestelde vreemdelingen met niets gemeen, maar laten we realistisch zijn: als u een app gebruikt, komt dat omdat u de serendipiteit wilt maximaliseren.

Gegenereerde wedstrijden eenmaal per dag

In tegenstelling tot Tinder, waar de matching gebeurt terwijl je veegt of Coffee & Bagel, die elke dag verse kandidaten aanbiedt, pleit Closer voor gratis onbeperkt browsen. De dagelijkse wedstrijden worden echter slechts één keer per dag afgeleverd, niet meteen.

Het probleem is dat   onmiddellijke overeenkomsten   zijn nooit instant omdat niemand meteen een bericht wil sturen. Berichten van een wedstrijd kan onmiddellijk geïnterpreteerd worden als wanhopig of gretig, ondanks dat als je niet snel handelt, de persoon uiteindelijk zal vertrekken. Aangezien niemand weet wanneer het juiste moment voor berichten is, regelt de app zelf het ‘berichtenmoment’ door iedereen bij elkaar te brengen. Zie het bijna als hoe televisieseries werden gebruikt om mensen op prime time aandacht te geven. Het beoordelingsmoment moet plaatsvinden tijdens een ontspannen moment van uw dag, niet gehaast als u naar huis reist.

AI om te redden

Niemand is echt goed in zelfbeschrijvingen. Dat is de reden waarom de beste kansen zijn wanneer je iemand hebt die je introduceert of je looft voor iets dat je je misschien nauwelijks herinnert; misschien een leuk gebaar, een exotische reis of ongebruikelijke hobby’s. Wanneer we nerveus zijn over het blootstellen van te veel en bang zijn om als te raar te worden beschouwd, worden we generiek.

AI kan op een dag onze wingman / wingwoman worden, misschien een aanleiding voor feiten om je gesprekspartner te laten reageren. “Weet je dat Francesco een fantastische Carbonara kan koken?”

Niemand is er een

Als we niet goed zijn in zelfbeschrijvingen, maken statische digitale profielen de situatie nog erger. Het is niet zo dat dating-app-profielen niet dynamisch zijn, maar onze persoonlijkheden veranderen enigszins, afhankelijk van met wie we praten. Stel je voor dat het lijkt alsof onze identiteiten handelen volgens de kwantumfysische wetten en dat zijn we niet   ons   totdat iemand met ons communiceert. Digitale apps moeten het deel van mij benadrukken dat mijn potentiële match het meest zal waarderen om interesse te wekken.

De toekomst is echt

Ik geloof dat op een dag digitale dating of elke app die spreekt tot onze intieme / privé-ervaringen de norm zal worden, net zoals we hebben gezien met de opkomst van apps in de ruimte voor geestelijke gezondheidszorg. Het geheim is om de ervaring natuurlijk te maken. Door de interacties te vertragen en ervoor te kiezen de digitale kracht niet alleen te gebruiken omdat we dat kunnen, kunnen we zelfs liefde vinden in het digitale tijdperk.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Francesco Bertelli   op   UX Collective .


TNW Conference 2019 komt eraan! Bekijk onze glorieuze nieuwe locatie, inspirerende line-up van sprekers en activiteiten en deel uitmaken van dit jaarlijkse technische extravaganza door   klik hier .

bron